-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35745 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

چه دلايل عقلي ايجاب ميكند كه پيامبران و آموزگاران الهي از هر گناه و آلودگي پيراسته باشند و قرآن دراين باره چه ميفرمايد؟
زيرا آنان به دلايل زير كه در كتابهاي عقايد و مذاهب به طور مشروح درباره آنها بحث شده است معصوم ميباشند.
1- هدف از برانگيختن پيامبران، تربيت و راهنمايي انسانها است و يكي از عوامل تربيت اين است كه مربي، به گفته خود عمل نمايد زيرا در غير اين صورت نه تنها گفتار و كردار او نميتواند مؤثر و راهنماي ديگران باشد. بلكه مايه تنفر مردم از او خواهد بود. و با فرض تنفر و دوري مردم، هدف از بعثت تأمين نميگردد.
2- يكي از شرايط پرورش استعدادها اين است كه شخص مورد تربيت به صدق و گفتار مربي خود مؤمن باشد. زيرا گرايش و تمايل انسان به يك امر، بستگي به مقدار ايمان و اعتقاد به صحت آن امر دارد؛ يك برنامه اقتصادي و بهداشتي در صورتي مورد استقبال توده مردم قرار ميگيرد كه احتمال خطا در آن بسيار كم باشد. اگر در رهبران مذهبي احتمال ارتكاب گناه و يا خطا بدهيم، قطعا احتمال دروغ نيز خواهيم داد و با اين احتمال، اطمينان به گفتههاي آنان از ما سلب ميگردد و اثر مطلوب از نهضت به دست نميآيد. با اين دلايل و دلايل ديگر كه در كتابهاي عقايد و مذاهب به طور روشن بيان گرديده است عصمت و پيراستگي پيامبران ازگناه و نافرماني آنان از خطا و اشتباه ثابت ميشود. كتاب آسماني ما قرآن اين حقيقت را با صراحت و يا كنايه، از طريق ستايشهاي پي در پي از پيامبران بيان كرده آنان را با جملههاي زير ياد نموده است.
1- «إِنَهُم عِندَنا لَمِنَ المُصطَفَينَ الأَخيار» ص/47 [آنان نزد ما از برگزيدگان و نيكان هستند].
2- «إِنَهُم كانُوا يُسارِعُونَ فِي الخَيراتِ» انبيا/90. [آنان به سوي كارهاي نيك ميشتافتند]. گروهي كه برگزيده و نيكوكارند و پيوسته به كارهاي نيك ميشتابند، قطعا از كارهاي زشت و نابجا به دور خواهند ماند. «هود» از پيامبران عالي مقام است كه آشكارا به مردم ميگويد كه هرگز با گفته خود مخالفت نميكنم و از آن افراد نميباشم كه خود «رطب» بخورند و ديگران را از خوردن آن بازدارند چنانكه ميفرمايد: 3- «وَ ما أُريدُ أَن أَخالِفَكُم إِلي ما أَنهاكُم عَنهُ» هود/88 [هرگز من با چيزي كه شما را از آن باز ميدارم، مخالفت نميكنم]. خلاصه اينكه قرآن تمام پيامبران را از هر نوع انحراف در فكر و عقيده و يا انحراف در فعل و كردار، به طور روشن پيراسته ميسازد و به روشني ميفرمايد: 4- «صِراطَ الَذينَ أَنعَمتَ عَلَيهِم غَيرِ المَغضُوبِ عَليهِم وَ لا الضالِينَ» حمد/7 [راه آنان كه بر آنها نعمت دادي نه مورد غضباند و نه گمراه]. جمله «غير المغضوب»: آنان را از هر گناه پيراسته ميسازد زيرا گناه است كه خشم خدا را برميانگيزد، گناه هرچه هم كوچك باشد مايه غضب و خشم است، كسي كه در طول عمر، خشم خدا را برنيانگيزد قطعا بايد از هر گناه و نافرماني پيراسته باشد. جمله «ولا الضالين» آنان را از هر نوع انحراف در عقيده و فكر و اشتباه و خطا پيراسته ميسازد زيرا يك فرد منحرف در فكر و انديشه و يا خطا كار و اشتباهكار گمراه ميباشد. اين نظريه قرآن است درباره پيامبران.

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.